کد خبر 1348924
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۱۰ آتش‌بس اعلام می‌کنند

ستاد عملیات بشردوستانه روسیه اعلام کرد که به درخواست ماکرون از پوتین، نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۱۰ آتش‌بس را اعلام می‌کنند.

به گزارش مشرق،‌ اقدام نظامی روسیه در اوکراین، امروز دوشنبه ۱۶ اسفند، وارد دوازدهمین روز خود شد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای روس از شمال و شمالی غربی، فاصله خود را تا کی‌یف کاهش داده و از پایتخت صدای انفجارهای شدید به گوش می‌رسد. همزمان، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که ارتش روسیه آماده بمباران شهر اودسا است. از سوی دیگر، آمریکا به رغم مخالفت با ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، مدعی شده که کشورهای همسایه می‌توانند جنگنده در اختیار دولت کی‌یف بگذارند حال آنکه این پیشنهاد، با هشدار شدیدالحن مسکو مواجه شد.

سطح هشدار درباره تبعات اقتصادی بحران اوکراین بر بازارهای جهانی هم افزایش یافته است. در این میان، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه با هدف مهار افزایش بهای نفت، آمریکا به دنبال کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا است.

ستاد عملیات بشردوستانه روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۱۰ آتش‌بس اعلام می‌کنند

ستاد عملیات بشردوستانه روسیه اعلام کرد که به درخواست ماکرون از پوتین، نیروهای مسلح روسیه از ساعت ۱۰:۰۰ آتش‌بس را اعلام می‌کنند و کریدورهای بشردوستانه از کی‌یف، ماریوپل، خارکف و سومی باز می‌شود.

تلاش‌های کی‌یف برای متهم کردن روسیه به اخلال در عملیات بشردوستانه این بار بی معنی است، کنترل این عملیات با کمک پهپادها انجام می‌شود.

اوکراین: حملات از خاک بلاروس ادامه دارد

ارتش اوکراین از تداوم حملات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای روس از خاک بلاروس خبر داد.

گفته می‌شود که شهر «ایرپین» در غرب کی‌یف هم طی سه روز گذشته، با قطع برق، آب و سیستم‌های گرمایشی مواجه بوده است.

این در حالی است که طبق گزارش‌های قبلی، نیروهای روس در حال تجدید آرایش نظامی و افزایش قوا برای حمله به کی‌یف هستند.

«مارک میلی» شخصاً در محل تامین سلاح برای اوکراین حضور یافت

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا گزارش داد که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین که مرکز تأمین تسلیحات به این کشور است، بازدید کرد.

طبق گفته‌های مقام یادشده، میلی شخصاً بر تحویل سلاح به اوکراین نظارت داشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه نمی خواهد کیف راتصرف کند بلکه می خواهد دولت زلنسکی را بترساند تا شروط را رعایت کنند این حرکت روسیه یک اشتباه تاریخی است چون تلفات روسیه را در روزهای آینده افزایش خواهد داد چون افزایش هواپیماهای سرنگون شده همه نشان دهنده حضور سریع نیروهای داعش و جنگجویان اموزش دیده خارجی با دوش پرتاب ها در خاک اوکراین برای افزایش هزینه پیروزی روسیه است و روسیه نباید این اشتباه را مرتکب شود و سریع باید کیف را تصرف نماید
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    روسیه باید این موشک های خود اروپایی ها را به یمن و فلسطین و افریقا مثل مالی و چاد بفرستد 4 جت اسرائیلی و سعودی و یا فرانسوی که باهاشون سرنگون شدند ان موقع دیگر این موشکها را به اوکراین ارسال نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس